Vorige week had ik herfstvakantie. Heerlijk even een weekje geen school en samen met mijn moeder ben ik een paar daagjes naar Terschelling geweest. Even lekker uitwaaien en genieten van de mooie natuur. Het was voor mij de eerste keer dat ik naar een van de Waddeneilanden ging, ik heb veel van de natuur heb ik vastgelegd en vandaag deel ik deze mooie vakantie met jullie.

Dinsdags zijn we vroeg met de trein vertrokken naar Harlingen. En vanaf hier zijn we met de snelboot naar het eiland gevaren. Eenmaal op het eiland aangekomen hebben we ingecheckt bij het hotel en hebben we een klein rondje door west-Terschelling gelopen om wat foldertjes te halen bij de VVV. Waarna we gezellig bij een eettentje zijn gaan zitten en hebben uitgezocht wat we allemaal wilden gaan doen in die paar dagen. Na het eten zijn we lekker gaan wandelen, want zodra je het steegje achter het hotel uitliep was je in het mooie natuurgebied. Vanaf de berg achter het hotel hadden we mooi uitzicht over west-Terschelling en de zee.

Woensdags hebben we lekker ontbeten in het restaurant en zijn we fietsen gaan uren. De hele ochtend hebben we op de fiets het eiland verkend. We hebben veel van het eiland kunnen zien en zijn daarna gaan opwarmen in een leuk thee-winkeltje in Midsland. Toen we weer waren opgewarmd zijn we via de dijk terug gefietst naar het hotel. Daar hebben we even lekker niets gedaan. Toen we weer helemaal bijgetankt hadden zijn we nog even gaan uitwaaien, met de fietsen zijn we west-aan-zee gefietst, waar we heerlijk hebben uitgewaaid op het strand. We zagen zelfs nog een paar zeehondjes die vlak voor de kust zwommen. Daarna hebben we het eetentje opgezocht waar we die dag ervoor geluncht hadden.

Terschelling Terschelling

Donderdag zijn we de ochtend relaxt begonnen. Eerst wat ontbeten, even lekker gelezen op de hotelkamer en weer uitgewaaid op het strand. Tijdens het wandelen besloten we dat we het zo lekker vonden op het eiland dat we de boot terug naar huis hebben omgeboekt naar een rit later. In de middag hebben we een huifkartocht gemaakt, een mooie tocht waarbij we de rest van het eiland hebben gezien.

Terschelling terschelling

Vrijdag hebben we net als de andere dagen lekker ontbeten in het hotel. Om half 1 moesten we de boot terug naar huis hebben dus we besloten nog even een paar winkeltjes te bekijken in west-Terschelling en te gaan wandelen in de buurt van het hotel. De terugreis gingen we met de ‘gewone’-boot en na een lange terugreis was het ook wel weer lekker om weer thuis te zijn, in mijn eigen bedje.

Terschelling Terschelling

Dit was mijn herfstvakantie op Terschelling. Ik vond het super mooi en heb er van genoten. Wat hebben jullie in de herfstvakantie gedaan?