Selfcare-tips

Iedereen herkent het wel: je wordt wakker en bent niet in je hum. Je hebt nergens zin in of je voelt je niet lekker. Die dagen horen er nu eenmaal bij. De een noemt het een slechte dag, de ander een dipje en de ander weer een baaldag. Noem het vooral hoe jij het zou willen noemen. In dit artikel deel ik selfcare-tips voor een ‘slechte’ dag die helpen om te ontspannen of om je weer vrolijk te maken. 

 

Deze dagen mogen er zijn

Wat de reden ook is van een mindere dag en misschien is er wel geen reden, weet dat zo’n dag als deze erbij mag horen. Juist de ups en downs in je week, jaar of leven zorgen ervoor dat jij met trots terug kan kijken op je succesvolle momenten, omdat je weet hoe je ze hebt bereikt en waar je vandaan komt. Zelf vind ik the climb van Miley Cyrus altijd heel mooi bij zo’n dag passen. Zij zingt namelijk “There’s always gonna be another mountain. I’m always gonna wanna make it move. Always gonna be an uphill battle. Sometimes I’m gonna have to lose. Ain’t about how fast I get there. Ain’t about what’s waiting on the other side. It’s the climb”

En dat is denk ik eigenlijk tip 1. Weet dat deze dagen er mogen zijn en misschien is dat wel de start van een hele mooie klim.

 

Selfcare-tips

  • Zet een aantal kaarsjes aan en geniet cozy onder een dekentje van een kopje thee.
  • Zet de douche aan of vul het bad en geniet van wat warm water.
  • Kies een paar simpele films uit en kijk uren achter elkaar films.
  • Probeer een selfcare podcast uit. Op Spotify er zijn er genoeg te vinden, zowel in het Engels als in het Nederlands.
  • Geniet van een paar uur zonder een scherm. Ga puzzelen, wandelen, lezen, tekenen, bakken, noem maar op. Er is vast wel iets dat je leuk vindt en waar geen scherm voor nodig is.
  • Ga de natuur in. De natuur heeft onbewust een heel positief effect op onze gemoedstoestand.
  • Ga op Pinterest kijken naar leuke kleding, interieurinspiratie of misschien wel creative dingen.
  • Bekijk het grotere geheel. Kijk waar je nu staat, wat je al hebt bereikt en hoe trots je als jongere jij op jezelf zou terugkijken
  • Neem een kijkje op Instagram en ontvolg iedereen die je een verdrietig gevoel geeft.
  • Luister naar een podcast.
  • Kruip terug in bed en geniet van een powernap.
  • Laat je creativiteit in de vrije loop, laat je eigen plantjes groeien, start een journaling book of begin aan een volwassen kleurboek.

Welke activiteiten zijn jouw favoriete selfcare-tips voor een mindere dag?

Liefs Linne ♥

Wil je op de hoogte blijven van alles wat er gebeurd? Dan kun je mij ook volgen op Instagram.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.