Favoriete thuis workouts

Zelf sport ik, ondanks dat de sportscholen weer open zijn, nog thuis. Dit omdat ik onder de risicogroep val, maar ik weet dat er heel veel mensen zijn die sowieso liever thuis sporten. De afgelopen tijd heb ik heel wat workouts uitgeprobeerd en in dit artikel deel ik mijn favoriete thuis workouts. Voor de meeste heb je geen spullen nodig, voor sommigen wel, maar daarbij vertel ik de alternatieven die er zijn voor als je geen spullen hebt.

 

Body pump (15 tot 50 minuten)

Voor de mensen die mij ook op Instagram volgen is dit geen verrassing, maar mijn favoriete workout als ik er maar 1 zou mogen kiezen is toch echt wel bodypump en leuk nieuws: dit kan gewoon thuis. Al een lange tijd en hopelijk nog heel lang heeft Less Mills een online platform dat gratis is en waar je dus een bodypump les kan volgen. Eigenlijk heb je voor bodypump een stang met gewichten nodig. Heb je die nu niet kan je ook gewoon een bezemsteel of iets pakken en daar twee tassen aanhangen en daar flessen drinken in doen. Werkt net zo goed! Is een uur bodypump wat veel kan je ook sommige nummers overslaan. Heb je veel tijd doe je alle nummers. Als ik weinig tijd heb doe ik meestal maar 4 nummers.

 

Booty Burn (20 minuten)

Zelf vind ik de billen workout van Madfit het fijnste om te volgen. Door booty burn madfitt in te vullen op Youtube kom je bij de workout die ik bedoel, maar ook de andere workouts die zij online heeft staan zijn heel fijn.

 

Sixpack workout (15 minuten)

Van alle workouts die er zijn voor je buikspieren kan ik die van Pamela Reif heel erg aanraden. Start met deze workout en probeer hem 2 à 3 keer per week te doen en je zult zien dat je het in het begin niet zo lang volhoudt en de volgende dag met spierpijn rondloopt. Maar uiteindelijk kun je de hele workout meedoen. Ik vraag mij wel af hoe zij er zo knap bij kan liggen terwijl ik er na tien minuten toch echt wel uit zie als een tomaat.

 

Full body workout (30 minuten)

Op ‘It’s about health’ staat een full body workout die ik ook regelmatig doe. Het voordeel van deze workout vind ik dat je hem even kan overnemen op een blaadje en kan doen waar je wilt. Je hebt geen laptop of ander beeldscherm nodig om hem te kunnen volgen, want het is gewoon een blog!

Workouts uitproberen en uitproberen

Zelf vind ik het heel fijn om verschillende dingen uit te proberen, zo ben ik er ook achter gekomen dat ik wel echt een sportschool persoon ben en de apparaten stiekem wel een beetje mis. Ok volg ik soms hele korte workouts op Instagram (van @coucou_delphine) of zoek ik mijn eigen oefeningen op op Pinterest waar ik zelf een bord heb aangemaakt. Al met al zijn er genoeg manieren om thuis ook even een potje te zweten.

Wat zijn jouw favoriete thuis workouts?

Liefs Linne ♥

Wil je op de hoogte blijven van alles wat er gebeurd? Dan kun je mij ook volgen op Instagram.

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.