Instagram profiel

Wanneer iemand voor het eerst op jouw pagina komt is dit eigenlijk jouw visitekaartje. Je wil dat de juiste informatie zichtbaar is en dat jouw pagina een goede indruk achterlaat over wie jij bent en wat jij te bieden hebt. Je wil tenslotte zichtbaar zijn voor jouw doelgroep. In deze blogpost deel ik een aantal punten waar je op kan letten om je Instagram profiel overzichtelijk in te richten. Hierdoor trek je mensen gemakkelijker aan en zal je account groeien. Let’s go!

 

Een openbaar Instagram profiel en bedrijfspagina

Om te kunnen groeien op Instagram is het zinvol om een openbaar profiel aan te maken, daarnaast is een bedrijfspagina een handige zet. Op deze manier kunnen mensen je gemakkelijker vinden, kan je meer informatie kwijt en kan iemand die op jouw pagina terecht komt gelijk alles van jouw pagina zien en dus een goede indruk krijgen van jouw bedrijf.
Het voordeel van een bedrijfspagina is dat je ook knoppen als email, winkel of andere buttons kan toevoegen. Verkoop jij diensten of producten dan kan dit extra voordelig zijn. Ook wanneer jij graag een influencer wil zijn heeft dit zijn voordelen want je kan statistieken zien en bedrijven kunnen gemakkelijk contact met je opnemen.

 

De naam van je Instagram profiel

De gebruikersnaam die je gebruikt wordt de naam die mensen overal zullen tegenkomen. Wanneer jij een post plaatst, wanneer je een reactie achterlaat, als iemand je tagt, maar ook wanneer je opgezocht wordt. Gelukkig wordt er bij het zoeken niet alleen gezocht op de gebruikersnaam, maar ook op je naam en daarom is deze heel erg van belang, want in deze naam kan je dus eventuele zoekwoorden toepassen.

 

De biografie van je Instagram profiel

Maak duidelijk wie je bent en wat je doet. Mensen hebben dan het idee dat ze je kennen en zijn sneller geneigd om je te gaan volgen. Ook is het altijd handig om de nodige informatie neer te zetten, iets waarmee je de aandacht trekt. Bij een blog zouden dit de onderwerpen kunnen zijn waar je over schrijft. Bij een webshop kan dit een kenmerk zijn zoals duurzame producten of minimalistisch design. Heb je altijd gratis verzending dan is dit zeker iets om neer te zetten in je bio.
Laat direct een positieve indruk achter en zorg dat mensen niet met vragen komen te zitten.
Een call-to-action kan ook helpen in je bio. Zoals ‘bestel nu met gratis verzending’, ‘reserveer voor vandaag nog een massage’ of ‘download hier mijn gratis e-book’. Het menselijk brein is zo ingesteld om deze actie dan uit te voeren.
Begin elk detail in je bio op een nieuwe regel, zo is je bio overzichtelijk en duidelijk.

 

Hoogtepunten

Je hoogtepunten zijn een goede inkijk in de waarde die jij hebt te bieden. Afhankelijk van de niche waar jij je instagrampagina op richt kan je deze dus goed inzetten. Zie elk hoogtepunt als pagina op jouw website. Je kan dus een ‘dit ben ik’ hoogtepunt aanmaken, een waarin jouw diensten duidelijk worden, je kan je prijzen overzichtelijk neerzetten of misschien wil je wel de waarde van jouw pagina duidelijk maken. Dit kan allemaal in jouw hoogtepunten!

 

Maak gebruik van zoveel mogelijk zinvolle functies

We hebben de bovenkant van je instagram pagina nu gehad, maar ook de tweede helft speelt een belangrijke rol. Hier zie je als eerste de posts die jij hebt geplaatst. Daarnaast zijn ook eventuele reels, IGTV’s, gidsen en getagde foto’s te zien. Instagram vindt het leuk als je zo veel mogelijk van deze functies gebruikt. Gebruik dus ook alle functies die voor jouw pagina zinvol zijn.
Let op! Ze moeten wel zinvol zijn. Waardevolle content is namelijk belangrijker dan consistent posten, elke dag posten of zoveel mogelijk functies van Instagram gebruiken. Want post je geen zinvolle content dan zullen volgers altijd weer afhaken en kom je dus eigenlijk niet echt een stap verder.

 

Zorg dat je foto’s passen bij het doel van je pagina

Eigenlijk wil je dat mensen direct op de volgbutton klikken zodra ze op jouw pagina zijn gekomen. Daarom is het van belang dat je foto’s van het scherm spatten, informatie bevatten en/of bij elkaar passen. Hierdoor creëer je rust en krijgt de gebruiker echt een goede indruk van jou als persoon. Heb je drukke foto’s of rustige foto’s dan zegt dit iets over hoe jij te werk gaat. Klikken mensen verder dan is natuurlijk de tekst ook van belang! Maar dit zien mensen niet gelijk als ze op jouw pagina komen, wel als ze bij jou terechtkomen door middel van een hashtag of een gedeelde post. Het kan soms even duren voordat je je draai vindt bij een feed die echt bij jou of bij je bedrijf past.

 

Hulp nodig?

Als laatste tip kan ik alleen maar zeggen ga lekker aan de slag. Op deze manier kan je steeds meer jouw pagina je eigen maken en onderdelen invulling geven.
Merk je nou dat je er toch niet uitkomt en wil je graag hulp bij het maken van een start of herstart met jouw Instagrampagina? Dan kan ik jou hierbij helpen door met jou een starttraject te doen. We gaan dan gedurende zes weken aan de slag met het opzetten van jouw business. Voor meer informatie kan je kijken op de diensten pagina van Liefs Linne.

 

Liefs Linne ♥

Wil je op de hoogte blijven van alles wat er gebeurt? Dan kun je mij ook volgen op Instagram.

– Dit blogartikel bevat geen gekregen producten of samenwerkingen

Laat een reactie achter





Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.