Skip to content

ontspanning en rust in het hoofd

Ik vind het belangrijk dat er meer rust in mijn hoofd is, zoals ik al in de blogpost van begin dit jaar heb geschreven (mijn 5 doelen voor 2016). Zo ga ik graag vaak sporten of wandelen om even tot mezelf te komen. Dit zijn hele simpele dingen, want om rustig te worden hoef je echt geen yogamatje aan te schaffen en aan yoga te gaan doen. Iets wat voor mijn heel ontspannen kan zijn, kan voor de ander stress opleveren. Hieronder geef ik een paar tips die mij o.a. helpen om rustig(er) te worden.

Tip 1:
Maak een wandeling; Het is bewezen dat de natuur goed is voor de gezondheid en de geest van mensen. Ze heeft vaak veel verschillende mooie kleuren en is continue in ontwikkeling.

Tip 2:
Leer van fouten; Iedereen maakt fouten, ook ik. Het belangrijkste is om er van te leren. Op deze manier kan je wat er is gebeurd het de volgende keer misschien voorkomen, dit zorgt ervoor dat er geen onrust ontstaat. En levert dus rust voor ons hoofd op.

Tip 3:
Kijk af en toe naar wat je goed doet; op deze manier bouw je zelfvertrouwen op. En wanneer je meer zelfvertrouwen hebt wordt je ook rustiger in je hoofd.social-media-1020841_1280

Tip 4:
Zet meldingen van sociaal media uit; wanneer je een melding krijgt op bijv. je telefoon, ben je altijd geneigd te kijken. Ook al zeg je dat je dat niet dat, dat gebeurd automatisch, zonder dat je het door hebt. Dus ja jij doet dat ook. Zet ze gewoon uit dan kun je ook niet per ongeluk op je telefoon kijken.

Tip 5:
Ga sporten; wanneer je gaat sporten komt er endorfine vrij in je lichaam, deze stof zorgt ervoor o.a. voor dat je rustig wordt. Daarnaast hebben mensen die 1 tot 3 keer per week aan sport doen 50% minder kans op een psychische stoornis zoals bijvoorbeeld een fobie of angststoornis.

Tip 6:
(eet chocolade; net als bij sporten komt er wanneer je chocola eet endorfine vrij in je hersenen vrij, hierdoor wordt je dus ook blij en rustig. Eet alleen niet te veel, je krijgt dan vaak een schuldgevoel, hiermee heb je nog niet bereikt wat je wil, namelijk rust. )

Nu is het een kwestie van uitzoeken wat werkt voor jou, want wat ik al zei het ene werkt voor de een, maar weer niet voor de ander.
Laat hieronder weten waar jij rustig van wordt. (en wellicht heb ik daar dan weer iets aan)

Linne

Laat een reactie achter





Scroll To Top